When quality matters

Covid-19 beschermd taxi vervoer

In deze tijd is er veel vraag naar taxi’s waarbij maatregelen zijn genomen om het contact tussen de chauffeur en de passagiers tot een minimum te beperken. Op deze pagina leest u hoe wij te werk gaan om u zo goed mogelijk te beschermen tegen het Corona virus.

Wij hebben maatregelen genomen die zoveel mogelijk overeenkomen met de richtlijnen van het RIVM. Zo zijn er bij al onze voertuigen scheidingswanden aangebracht die direct contact tussen chauffeur en passagiers onmogelijk maakt. Over nagenoeg de gehele breedte en hoogte is door middel van plexiglas of plastic folie een schot geplaatst die de veiligheid garandeert. Door deze aanpassingen is het helaas niet meer mogelijk om met meer dan 2 personen in een sedan taxi plaats te nemen. Met 3 tot 7 personen worden er busjes ingezet zodat ook een gezin vervoert kan worden.

Wanneer u een taxi of taxibusje bij ons reserveert nemen wij altijd even telefonisch contact met u op om de procedure door te nemen. Dit om misverstanden te voorkomen.

Hoe gaat het in zijn werk als u bij ons een taxi besteld? Hieronder treft u het proces stapsgewijs:

  • De chauffeur belt bij u aan en houdt vervolgens minimaal 1,5 meter afstand
  • De chauffeur opent de portieren en (indien nodig) de kofferbak
  • U wordt alleen met uw bagage geholpen als u dit niet zelf kunt. De chauffeur zal in dat geval de koffer niet bij het handvat vastpakken maar aan de zijkant en onderkant.
  • Nadat u heeft plaatsgenomen zal de chauffeur de portieren en kofferdeksel sluiten. Wij verzoeken u niet zelf de kofferdeksel te sluiten aangezien dit elektrisch gebeurt en handmatige sluiting storingen kunnen veroorzaken.
  • De chauffeur begint aan zijn/haar rit. Tijdens de rit is een gesprek gewoon mogelijk, de afscheiding laat nog wel ruimtes open die noodzakelijk zijn om ventilatie roosters hun werk te laten doen en elkaar te verstaan.
  • Stoelen kunnen niet verzet worden maar staan in de verste stand naar voren en aangezien wij in grote en luxe auto’s rijden is er altijd meer dan genoeg beenruimte.
  • U komt op de bestemming aan. Gelieve eerst de financiën af te handelen voordat u een deur opent. U kunt op verschillende manieren betalen, doch vragen wij u vriendelijk, indien mogelijk, niet met contant geld te betalen. Betaling is mogelijk met PIN, alle gangbare Credit Cards, op rekening (bedrijven) en vooruit betaling via Mollie Payments. Het betaalapparaat wordt na iedere betaling schoongemaakt. Indien u vragen heeft over de betalingsmogelijkheden leggen wij u graag uit hoe dit in zijn werk gaat.
  • Als de chauffeur uw bagage in de kofferbak heeft gedaan vragen wij u te blijven zitten totdat de chauffeur uw bagage uit te kofferbak en naast de taxi voor u heeft klaargezet.
  • Vervolgens zal de chauffeur één voor één de portieren open doen en van de auto vandaan lopen zodat u veilig kunt uitstappen. U mag de portieren gewoon open laten, de chauffeur zal deze weer sluiten.

Wij vragen u vriendelijk de afscheidingswand niet aan te raken. Meerdere klanten hebben dit uit nieuwsgierigheid wel gedaan (we begrijpen het) alleen moet de chauffeur daarna de wand weer helemaal schoonmaken en dit is met name met plastic folie een erg lastige klus.

Wanneer u suggesties heeft hoe het vervoer nog veiliger kan horen wij dit graag van u.

Heeft u speciale verzoeken of een afwijkende vervoervraagstuk, neem dan contact met ons op of bel ons op: 040-8420000.

Wij zijn u graag van dienst in deze moeilijke tijd!

  • Al onze voertuigen worden dagelijks gepoetst

  • Alle gemakken: airconditioning, wi-fi & 230 Volt

  • 100% vrij van schade en/of reclame

  • Eenvoudig betalen met pin of credit card