BMW 7-serie
De nieuwe BMW 7 Serie mag zich meester noemen in moderne luxe. Technische innovaties en een hoge kwaliteit van alle details zijn daarbij essentieel van aard net als de emotionele vormtaal en de aangename ambiance in het interieur. Het gevoel van het perfecte samenspel van vooruitstrevende technologie en de vertaling in design.
De BMW 7 Serie toont het voor BMW kenmerkende design in zijn meest elegante vorm. De dynamisch voorwaarts gerichte voorzijde, het gestrekte silhouet of de krachtige achterzijde: de BMW 7 Serie heeft vanuit ieder perspectief een natuurlijke en zelfbewuste uitstraling.
Ongeacht waar u plaatsneemt in de BMW 7 serie, u ervaart de eigentijdse en tegelijk toekomstgerichte ambiance van pure luxe. Een virtuoze compositie van materiaal, licht, vorm, kleur en innovatieve technologieën als begeleider van mensen die iets in beweging willen zetten – vanaf de achterste zitplaatsen of vanuit de bijrijdersstoel.
De passagiersruimte van de 7-serie is gemaakt van met koolstofvezel versterkt plastic met als resultaat een lager gewicht, een lager zwaartepunt en een gewichtsverdeling van 50/50. Dit zorgt ook voor een betere constructiesterkte omdat het bijna niet vervormt bij het verwerken van grote krachten.
De motor betreft een 6 cilinder met een dubbele Turbo die goed is voor 258 PK. In iets meer dan 6 seconden wordt deze bijna 1900 kilo wegende bolide naar de 100 gelanceerd. Hier moet dan wel de SPORT-stand voor zijn geselecteerd. Behalve de SPORT stand kan de chauffeur ook besluiten de COMFORT stand te selecteren, de luchtvering past zich dan helemaal aan de snelheid aan waardoor de auto over de weg lijkt te zweven.
Mercedes S klasse
S-klasse is de typeaanduiding van de topklasse van Mercedes-Benz. De ‘S’ staat voor Sonder in het Duits, (‘super’ in het Nederlands). Zij streven er bij de S-klasse naar leidend te zijn op de thema’s veiligheid, comfort, prestaties en betrouwbaarheid. Technische innovaties worden daarom traditioneel geïntroduceerd op de S-klasse.
De S-klasse is elk jaar de best verkopende topklasse auto van de wereld en dat is niet voor niets. Het is een en al elegante superioriteit. Het charismatische exterieur straalt pure status en prestige uit. Tijdens de spits, lange ritten of op wegen van slechtere kwaliteit zorgt de S-Klasse Limousine ervoor dat u in alle omstandigheden van optimaal rijcomfort geniet. De tijd die u doorbrengt, is tevens tijd om te ontspannen. Tijd om energie op te doen. Zodat u niet alleen veilig op uw bestemming aankomt, maar ook met hernieuwde energie.
Net zoals een hardloper die elke verandering van beweging op natuurlijke wijze met zijn lichaam compenseert, reageert de S-klasse automatisch op acceleratiekrachten in bochten. Zo kan Mercedes’ vlaggenschip zich nog vloeiender door het verkeer bewegen en herkent en anticipeert de toplimousine meer verkeerssituaties dan ooit tevoren. Passagiers reizen in de S-Klasse Limousine duidelijk comfortabeler en veiliger.
Een heuse primeur is het zogeheten Energizing-comfortprogramma. Deze optionele functie koppelt tal van comfortsystemen in de auto aan elkaar, zoals de automatische airconditioning, sfeerverlichting, massage- en parfumeringsfuncties, en stelt de passagier in staat om een specifieke wellness set-up te kiezen. Onder de motorkap treffen we een 6 cilinder die 286 PK levert en dit samen met de vierwielaandrijving zorgt voor een optimaal en veilig contact met het wegdek. Wilt u het beste wat op Duits grondgebied is gemaakt dan kiest u voor deze auto.
Mercedes V klasse
Eén van de meest luxueuze personenbussen van dit moment is de Mercedes V klasse. Deze bus is van binnen het best te vergelijken als een luxe kantoorruimte. Met zijn brede en comfortabele captain seats biedt deze bus ruimte voor maximaal 5 passagiers. U heeft alle ruimte om bagage, laptops en werkmateriaal mee te nemen in de bus. Met 230 Volt en Wifi aansluiting kunt u doorwerken tijdens de reis. Ook is deze bus erg geschikt om een vergadering voort te zetten tijdens de reis. Dit is geen taxibus maar een rijdend kantoor. Hij is van alle gemakken voorzien.
Deze V-klasse is uitgerust met een 7G-Tronic Plus-transmissie voor een soepel en geruisloze overgang in zijn versnellingen, donkergetinte ruiten, leren bekleding, automatische airco voorin en semiautomatische airco achterin, elektrisch bedienbare schuifdeuren links en rechts, ambiente-verlichting, houtlook-afwerking, led Intelligent Light System, het Easy Pack voor de achterklep en Agility Control.
Met de V-Klasse beschikt u over zeeën van ruimte, zodat u alles wat u nodig hebt kunt meenemen. Daarnaast zorgt een groot aantal slimme oplossingen voor een comfortabele rit. Deze bus heeft standaard achterin vier individuele zitplaatsen (met armsteunen) verdeeld over de tweede en derde zitrij. Alle zitplaatsen in de V-Klasse hebben eigen veiligheidsgordels. De nieuwe V-Klasse blinkt uit in veelzijdigheid. Hij is inzetbaar als ruime reisauto en is door zijn luxe uitstraling geliefd als VIP-shuttle bus. Deze factoren samen maken de V-Klasse tot een grootse MPV.
Evenals alle andere modellen van Mercedes-Benz biedt de V-Klasse een hoog ‘welkom-thuis-gehalte’. Dat zit hem in de elegante vormgeving van het interieur, het gebruik van hoogwaardige materialen en attente details zoals ambiente-verlichting. Kortom, wilt u een luxe taxibus geschikt voor groter groepen, dan is deze V-klassse de beste keus!
Volvo S90
De Volvo S90 wordt door kenners omschreven als de “Zweedse S klasse” en dat is niet voor niets. Het paradepaard van Volvo heeft het maximale weten te bereiken op het gebied van comfort, styling en veiligheid. Van binnen zeer luxe uitgevoerd, ruim zoals we van de topklasse mogen verwachten met een stoer maar elegant uiterlijk. Het onopvallende karakter van deze bolide maakt dat de S90 erg geliefd is bij vervoer van directie. Het rijcomfort wordt als rustig en stil ervaren met een motor die mooi in balans is. De banken en stoelen zijn ontworpen voor lange afstanden en Volvo staat bekend om zijn ergonomische stoelen en banken. Het interieur is uitgerust met lederen stoelen, zonnedak, dubbele zone airconditioning en allerlei moderne snufjes.
Een punt waar veel aandacht aan werd geschonken is het aspect veiligheid. De S90 scoort hoog in die lijst mede door een uitgebreid scala aan elektrische snufjes om impact te voorkomen. In combinatie met optimaal ingezette airbags en een uiterst geavanceerde kooiconstructie claimt Volvo dan ook dat er met de S90 geen inzittenden meer zullen overlijden door ongelukken. Dat is nogal wat. Maar het is zeker aannemelijk aangezien de auto zelf altijd “meekijkt” en wanneer de computer een bedreiging ziet die niet of te laat wordt opgemerkt door de bestuurder grijpt deze in.
De motor is verrassend genoeg maar een 4 cilinder maar levert mede dankzij een flinke turbo toch 250 PK. Een groot voordeel van de 4 cilinder is het verbruik en daarmee de uitstoot. Deze is laag te noemen en aangezien dit steeds belangrijker wordt is het verstandig geweest van Volvo dat ze deze keuze gemaakt hebben. Dus wanneer milieu, veiligheid, luxe en de modernste technologie van belang is is de S90 een goede keuze.
Tesla Model S
Sinds 2012 op de markt en in het zakelijk segment de enige serieuze optie om volledig elektrisch te rijden: De Tesla. Iedereen kent hem inmiddels en het is een knap staaltje techniek wat Elon Musk op de weg heeft gebracht. De fabriek in Californië heeft bewust ingezet om de concurrentie aan te gaan met BMW, Mercedes en Audi maar dan met een volledige elektrische aandrijflijn, inspelend op de ontwikkelingen van de toekomst.
De bijzondere rijeigenschappen zijn vooral terug te vinden in het ontbreken van motorgeluid wat vooral opvalt wanneer er in de stad wordt gereden. Het is dan volkomen stil. Het ontbreken van overgangen in versnellingen geeft de indruk dat de auto over de weg zweeft zonder enige aandrijving. Dit wordt als rustgevend ervaren.
Het zitcomfort is matig te noemen, de hoofdruimte is beperkt vanwege de schuin aflopende daklijn en de achterbank geeft weinig ondersteuning aan de onderbenen, deze is aan de korte kant. De afwerking en de gebruikte materialen is nog niet te vergelijken met de grote Duitse merken die dit tot ware kunst hebben verheven. De veiligheid is dik in orde, er zijn zes airbags aanwezig en de carrosserie doorstaat alle crashtesten met ruime voldoendes. De stoelen zijn allen verwarmd en het voordeel met elektrisch rijden is dat als er meteen wordt weggereden met ijskoude temperaturen de motor niet eerst warm hoeft te worden voordat de verwarming warme lucht afgeeft, deze is bij de Tesla direct beschikbaar.
Kortom: wanneer de klant elektrisch vervoert wilt worden is er eigenlijk maar één serieuze optie: de Tesla.